Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue tuottaa sosiaali- ja terveyspalvelut 1.1.2023 alkaen

Palveluiden nykyiset puhelinnumerot vaihtuvat vuoden alusta vaiheittain uusiin. Nykyiset palvelunumerot, jotka löytyvät myös lohja.fi -sivuilta, ovat voimassa kunnes uudet hyvinvointialueen palvelunumerot avataan. Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue asiakaspalvelu ja vaihde (avataan 2.1.2023) p. 029 151 2000, avoinna arkisin klo 8-16.
Ajankohtaiset tiedot sote-palveluista

Ajankohtaista

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue tuottaa sosiaali- ja terveyspalvelut 1.1.2023 alkaen

Vammaispalvelujen neuvontapuhelin 044 3748878 vastaa maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 9-12 aina 24.1.2023 asti, jolloin puhelinjärjestämä muuttuu.

LUVN-vaihde 029 151 2000
Palvelunumero ja takaisinsoittojärjestelmä aktivoituvat 25.1.2023.
Puhelinajat ma, ke ja pe klo 9-12
https://www.luvn.fi/fi/palvelut/sosiaalipalvelut/vammaispalvelut


VAMMAISPALVELU – JA SOSIAALIHUOLTOLAIN MUKAISEN KULJETUSPALVELUN MUUTOKSET 1.11.2021 ALKAEN

Uudet kuljetuspalvelun asiakas- ja toimintaohjeet otettiin käyttöön.

Kuljetuspalveluun liittyvien taksimatkojen ja tilausvälityspalvelun palveluntuottajina toimivat
Lähitaksi Oy ja Menevä Oy. Asiakas voi jokaiselle matkalle valita kummalta palveluntuottajalta tilaa taksikuljetuksen.

Tilausyhteystiedot ovat:

Lähitaksi Oy

Puhelin, suomenkielinen palvelu: 0800 05168

Puhelin, ruotsinkielinen palvelu: 0800 05167

Tekstiviesti: 18373

Sähköposti: kuntakuljetus@lahitaksi.fi

Mobiilisovellus: Taksini (iPhone, Android) [Sovelluksen lataamisohje]

 

Menevä Oy

Puhelin, suomenkielinen palvelu: 0800 96135

Puhelin, ruotsinkielinen palvelu: 0800 96145

Tekstiviesti: 050 902 3938

Sähköposti: verna@meneva.fi

Mobiilisovellus: Menevä Verna (iPhone, Android) [Sovelluksen lataamisohje]

 

Matkojen omavastuiden perimisestä autoissa luovutaan ja kunta laskuttaa omavastuut palvelun käyttäjältä kuukausittain jälkikäteen.

Asiakkaille on postitettu uusi kuljetuspalvelukortti, joka on voimassa 1.12.2021 alkaen.

________________________________________________________________________________

Ajankohtaista koronaviruksesta. Lue tästä.

Ohjeita omaishoidon tuen asiakkaille koronaviruksesta. Lue tästä.

Infoa henkilökohtaisille avustajille. Lue tästä.
Hetaliiton ohjeet. Lue tästä.

________________________________________________________________________________

Digitaalisuus muuttaa meidän kaikkien elämää. Haluamme auttaa sinua löytämään sinulle hyödyllisiä sovelluksia.
Tässä on ensimmäinen vinkkimme. Mikäli tiedät jonkin vastaavan sovelluksen tai jonkin muun, josta kaikkien olisi hyvä tietää, niin kerro siitä meille: vammaispalvelut@lohja.fi

What Matters to Me

on suomalainen sovellus, joka on kehitetty helpottamaan vammaisten ihmisten elämää.
Voit kokeilla maksutta ja sitoumuksetta tätä uutta sovellusta.

What Matters to Me- sovellus on helppo ottaa käyttöön ja sitä voi käyttää monipuolisesti, esimerkiksi:

  • avustajan ohjeistamiseen
  • päivittäisissä asiointitilanteissa
  • koulussa/ työpaikalla
  • erilaisten palveluntuottajien ohjeistamiseen (mm. asumispalvelut, kuntoutus, päivätoiminta)
  • majoitusvarauksissa/ matkailun yhteydessä
  • yhdistää EU:n Vammaiskorttiin QR-koodilla
Oma profiili
  • Sovelluksessa teet oman profiilin, johon valitset sovelluksen tarjoamista tarvekuvauksista sopivat vaihtoehdot kuvaamaan omia tarpeitasi ja huomioon otettavia asioita. Voit täydentää tarvekuvaukset lisätiedoilla, jotka selventävät miten tulee toimia missäkin tilanteessa.
  • Katso esimerkkejä erilaisista tarvekuvauksista.
Tiedot palveluntuottajille
  • Sovelluksen avulla voit antaa helposti nämä tiedot erilaisille palveluntuottajille. Tekemällä profiilin sinun ei tarvitse aina selittää uudestaan ja uudestaan samoja asioita erilaisissa paikoissa ja tilanteissa. Voit muokata profiilisi tietoja milloin tahansa.
  • Mitä tarkemmin palveluntuottajat tietävät mitkä asiat tulee ottaa huomioon, sen paremmin he voivat tarjota juuri sinulle sopivia palveluita.
Mitä tietoja palveluntuottajat näkevät?
  • Palveluntuottajat näkevät vain niitä tietoja, joita haluat heille kertoa.

Miten toimia?

  1. Mene osoitteeseen http://whatmattersme.com/fi/
  2. Siirry sovellukseen valitsemalla ”Aloita käyttö nyt”
  3. Paina seuraavaksi painiketta ”Luo oma tarvesivusi”
  4. Valitse sovelluksen tarjoamasta listasta omaa tilannettasi kuvaavia vaihtoehtoja ja täydennä halutessasi niitä vielä lisätiedoilla
  5. Etene sovelluksen ohjeiden mukaisesti rekisteröitymiseen ja laita LOHJA19 etukoodille varattuun kenttään. Saat 6 kuukauden maksuttoman kokeilujakson automaattisesti.

Mikäli haluat apua sovelluksen käyttämisessä, lähetä sähköpostia osoitteeseen support(a)whatmattersme.com (saat apua suomenkielellä). Maksuttoman kokeilujakson loppupuolella saat sähköpostiisi kyselylinkin. Kyselyn avulla voit antaa palautetta ja kehitysehdotuksia. Kun maksuton kokeilujakso päättyy, voit itse päättää haluatko jatkaa sovelluksen käyttöä. Mitään pakkoa sovelluksen käyttämiseen ei ole. Sovelluksen omistaa suomalainen yritys Bestser Oy.