Uusia palveluja Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen digiasiointi Lunnaan 30.9.2025 Lunna laajenee entisestään 25. syyskuuta mielenterveys-, päihde- ja vammaispalveluihin. Jo viidennes sote-palvelujen yhteydenotoista Länsi-Uudellamaalla tapahtuu digitaalisesti. Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue otti käyttöön digitaalisen asioinnin Lunnan huhtikuussa 2025. Lunnan kautta asiakas voi olla yhteydessä esimerkiksi terveysasemalle, neuvolaan ja hammashoitoon chatin tai kiireettömän viestin kautta. Lunnassa voi asioida 25.9. alkaen myös mielenterveys- ja päihdepalveluissa sekä vammaispalveluissa. Asiakas voi lähettää kiireettömän viestin, johon ammattilainen vastaa kolmen arkipäivän kuluessa. Kiireetön viesti mahdollistaa matalan kynnyksen yhteydenoton ilman puhelinsoittoa tai fyysistä käyntiä. Lunnan chat on käytettävissä terveysasemilla, neuvoloissa, hammashoidossa, Seniori-infossa ja yleisessä asiakasneuvonnassa. Chatissa vastauksen saa minuuteissa, ja se soveltuu myös kiireellisten asioiden hoitamiseen, kuten uuden oireen selvittämiseen. Chat on avoinna arkisin klo 8–16. Lataa sovellus tai asioi verkossa. Lue lisää Lunnasta luvn.fi/lunna