Uusia palveluja Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen digiasiointi Lunnaan​

Lunna laajenee entisestään 25. syyskuuta mielenterveys-, päihde- ja vammaispalveluihin. Jo viidennes sote-palvelujen yhteydenotoista Länsi-Uudellamaalla tapahtuu digitaalisesti. ​

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue otti käyttöön digitaalisen asioinnin Lunnan huhtikuussa 2025. Lunnan kautta asiakas voi olla yhteydessä esimerkiksi terveysasemalle, neuvolaan ja hammashoitoon chatin tai kiireettömän viestin kautta. ​

Lunnassa voi asioida 25.9. alkaen myös mielenterveys- ja päihdepalveluissa sekä vammaispalveluissa. Asiakas voi lähettää kiireettömän viestin, johon ammattilainen vastaa kolmen arkipäivän kuluessa. Kiireetön viesti mahdollistaa matalan kynnyksen yhteydenoton ilman puhelinsoittoa tai fyysistä käyntiä.​

Lunnan chat on käytettävissä terveysasemilla, neuvoloissa, hammashoidossa, Seniori-infossa ja yleisessä asiakasneuvonnassa. Chatissa vastauksen saa minuuteissa, ja se soveltuu myös kiireellisten asioiden hoitamiseen, kuten uuden oireen selvittämiseen. Chat on avoinna arkisin klo 8–16. ​

Lataa sovellus tai asioi verkossa.​

Lue lisää Lunnasta luvn.fi/lunna

Share This