Är chatmottagningen i Digivälfärd-tjänsten i Lojo redan bekant för dig?

Genom tjänsten kan du kontakta vårdpersonalen om du har olika hälsorelaterade bekymmer. Via tjänsten kan du även vid behov avboka din mottagningstid och sköta receptärenden.

Är chatmottagningen i Digivälfärd-tjänsten i Lojo redan bekant för dig?
Lojo öppnade en chattmottagning vid centrums hälsostation tisdag 8.3.2022. Genom tjänsten kan du kontakta vårdpersonalen om du har olika hälsorelaterade bekymmer. Via tjänsten kan du även vid behov avboka din mottagningstid och sköta receptärenden. Genom tjänsten kan du även skicka bilder på ditt besvär till vårdpersonalen om du har till exempel eksem eller ögonsymtom.

Du kan också till exempel förnya dina recept om detta av någon anledning inte är möjligt genom Mina Kanta.

Med hjälp av Digivälfärd-applikationen som kan laddas ner i mobiltelefonen är det lätt och smidigt att uträtta ärenden. Du kan nu kontakta vårdpersonalen i realtid, var du än är.
Du behöver inte boka tid till chattmottagningen men du ska autentisera dig vid tjänsten suomi.fi.

Chatmottagningen i Digivälfärd-tjänsten betjänar på centrums hälsostation i icke-brådskande ärenden mån, tis och tors 8:30 – 15:00, ons och fre 8:30 – 13:00.

Klienterna vid Pusula, Karislojo och Sammatti hälsostationer kan använda chattjänsten OmaMehiläinen på sin egen hälsostation.

Du kommer till chattmottagningen via webbplatsen för e-tjänsten för Lojo stads hälsotjänster: https://www.lohja.fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveyspalvelut-sahkoinen-asiointi/

Relaterade nyheter:

Share This