Sosiaali- ja terveyspalvelut

Suun terveydenhuolto

Ajankohtaista infoa:

Suun terveydenhuollossa otetaan tällä hetkellä potilaita vastaan lähes normaalisti. Koronaepidemian ja lisääntyneiden suojaustoimien ja -varusteiden vuoksi hoitoajat saattavat olla pidempiä, ja aivan kaikkia toimenpiteitä ei ole mahdollista tehdä. Jotta käynnit olisivat kaikille mahdollisimman turvallisia, pyydämme:

  • Potilaita saapumaan vastaanotolle vain hetkeä ennen omaa käyntiaikaa.
  • Saattajia saa olla odotustiloissa mukana vain yksi.
  • Potilaita pyydetään saapuessa tutustumaan hoitoloissa oleviin hygieniaohjeisiin, mm. käsidesin käytön ja suu-nenäsuojien oikeaoppisen käytön suhteen.
  • COVID19-riskiryhmäläiset ohjataan mahdollisuuksien mukaan odotustiloissa etäämmälle muista potilaista.

Lohjan kaupungin suun päivystykselliseen hoitoon saa tulla vain täysin terveenä. Potilaat, joilla on hengitystieinfektion tai vatsan oireita tai he ovat palanneet 14vrk sisällä ei-turvallisista maista tai he ovat karanteenissa tai altistuneita korona-virukselle ja heillä on akuutti päivystyksellinen suun vaiva, hoidetaan erikoissairaanhoidossa Helsingissä.

Kaikissa tapauksissa yhteyttä tulee ottaa hammashoidon keskitettyyn ajanvaraukseen. Suun terveydenhuollon keskitetty ajanvaraus palvelee ma-pe klo 8-15, p. 019 369 2211. Lisätietoja ajanvarauksesta.
(12.8.2020)


Yleistä tietoa meistä:

Sinua on palvelemassa yli 70 ammattilaista hoitoloissamme. Tarjoamme sinulle juuri sinun tarpeittesi mukaisia suun terveydenhuollon palveluita. Meille on tärkeää että:

  • Voimme tukea sinun omaa hoitoasi jotta saat pidettyä suusi ja hampaasi terveenä
  • Tunnistamme henkilökohtaisen hoidontarpeesi ja voimme tarjota siihen sopivaa palvelua
  • Tarjoamme palveluita kaikille lohjalaisille: huomioimme eri ikäiset ja erilaisissa elämäntilanteissa olevat ihmiset
  • Teemme yhteistyötä esimerkiksi lääkärien, terveydenhoitajien, neuvolan, koulujen ja vanhuspalveluiden kanssa voidaksemme parantaa palvelujasi ja edistääksemme sinun ja kaikkien lohjalaisten terveyttä

Kehitämme jatkuvasti toimintaamme –  niinpä palautteesi on tervetullutta. Tästä pääset uuteen sähköiseen palautejärjestelmään.
Huomioithan, että tietoturvasyistä palautteessa ei tule mainita arkaluontoisia tietoja, kuten tietoja terveydentilasta tai asiakkuuteen liittyviä tietoja. Myöskään henkilötunnuksia, pankkitilin numeroja tai varallisuutta koskevia tietoja ei tule mainita.